madelonmatse.reismee.nl

De eerste indruk!

Hoi!

Mijn eerste verhaal vanuit Granada, en ook al ben ik er nog niet zo lang: genoeg te vertellen! Zondag vertrok ik vanaf Dusseldorf Weeze, na een paar laatste dikke knuffels met Emma en papa (mama vermaakte zich ondertussen een weekend op Texel) stond ik er toch echt alleen voor. Dat ging gelukkig erg makkelijk: de vlucht ging snel en de bus van Malaga naar Granada stond bijna naast de bagageband. In Granada werd het iets lastiger, met alle bagage en een onleesbaar buslijnenoverzicht was ik nog best trots dat het me maar 3 bussen kostte voordat ik mijn verblijf gevonden had.

Het studentenhuis waar ik het eerder over had bleek een heel groot hostel te zijn, speciaal voor mensen die aan deze talenschool studeren. Nog meer gezelligheid dus! Zondagavond had ik het geluk dat ik gelijk het andere meisje tegenkwam die nieuw was, nog meer geluk had ik toen bleek dat ze even lang blijft én hetzelfde niveau Spaans heeft! We gingen gelijk samen op zoek naar sangria en avondeten.

De school is een kwartiertje lopen en ligt net als het hostel in het centrum. Kavita en ik werden samen in een groep geplaats, die al 1 of 2 weken bezig was. Oeps, dat was even omschakelen! Omdat de docenten 95% van de tijd Spaan spraten, de leerboeken in het Spaans zijn, en ook in het hostel wordt geprobeerd zoveel mogelijk Spaans te praten werden we er gelijk in ondergedompeld. Moeilijk en vermoeiend, maar ik leer wel heel snel!

De lessen beginnen om 9 uur, de eerste les is pittig omdat ze snel gaat en niet veel voorbeelden geeft, de tweede les is een stuk beter te begrijpen omdat deze docente vanwege haar theaterachtergrond veel meer over kan brengen met lichaamstaal. Favoriete uitdrukking tot nu toe: "tener una tableta de chocolata", oftewel: een sixpack!

Naast de lessen die tot 1 uur duren bestaat mijn dag uit studeren, veel van de stad bekijken en genieten van de zon en het heerlijke eten. Donderdag is er geen les, omdat hier dan het Corpus Chrisi feest gevierd wordt. In Granada is dit nog groter, omdat ze dit aan de jaarlijkse Fiesta van de stad gekoppeld hebben. Feest!

Tot snel!

Liefs, Madelon

Reacties

Reacties

Emma

Leuk! Maar let de volgende x wel op het niet weglaten van sommige ketters ;)

Oma en Opa Brink

Fijn dat de eerste ervaring zo positief is. Geniet er maar van. Wij hebben een paar leuke dagen op Texel gehad.
Liefs!

Emma

Letters*

Jenny

Leuk! Lekker genieten, maar niet te veel van die chocolata he :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active