madelonmatse.reismee.nl

Prachtige natuur en tijd die vliegt.

Hoi lieve allemaal,

Vorige week eindigde ik mijn verhaal met de plannen voor het weekend: een dag strand en een dag bergen. Omdat het vorig weekend voor het eerst een keertje niet heel warm was (lees: het was "maar" 25 graden) hebben we besloten het strand even links te laten liggen. Voor een wandeling door de prachtige natuur en de typische witte dorpjes was het daarentegen prachtig weer! Met een grote bus over de kleinste weggetjes en de scherpste haarspeldbochten naar boven, ik prees mezelf weer even heel gelukkig dat ik over mijn wagenziekte heen ben gegroeid. Eenmaal aangekomen in Pampaneira was de reis het gelukkig meer dan waard: wauw wat was het mooi! Heerlijk een dagje door de dorpjes gestruind, en daarnaast ook door prachtige natuur gelopen om van het ene dorpje naar het andere te komen.

Zondag was uiteindelijk een dag van bijslapen, wassen en studeren. Dat studeren was hard nodig, want aangezien we vanaf deze week in een hoger niveau zijn geplaatst moesten die werkwoorden er nu toch echt wel in zitten. Heftig! Maar ook ontzettend leuk om te zien hoe snel je hier leert.

Het begin van deze week bestond dus vooral uit school omdat ik graag goed mee wou kunnen doen op dit nieuwe niveau. Donderdagmiddag was het weer tijd om even de stad te ontvluchten: ik heb het nooit graag willen toegeven, maar vanbinnen ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan de natuur als leefomgeving. We vertrokken wederom met een bus, dit keer naar een klein meertje in de bergen dat in stand werd gehouden door een stuwdam. Lekker zwemmen, zonnen en genieten van de prachtige natuur. Wat was dat fijn!

Gisteren heb ik een dagje school overgeslagen, omdat ik de kans kreeg met een aantal anderen mee te gaan voor een echte wandeling in de bergen. Gaaf! We gingen naar Monachil, om vanaf daar een wandeling te maken de bergen in. Touwbruggen, watervallen, kloven waar je met handgrepen doorheen kon klimmen, prachtige bergen en de mooiste natuur: we hebben er 5 uur doorheen gewandeld en ondanks het warme weer en de felle zon was het een van de mooiste wandelingen die ik ooit gemaakt heb.

Na 2 fysiek intensieve dagen is het vanmiddag tijd voor ontspanning: eindelijk naar de costa del tropical! Voor de rest van de week staan in ieder geval nog een zonsondergang vanaf de bergen, het Alhambra en een belofte om Nederlandse pannenkoeken te bakken op het programma. En natuurlijk de nodige tijd om afscheid te nemen van de gratis tapas, de zon en de gezellige mensen: over een week is het avontuur alweer voorbij!

Tijd om mijn bikini te gaan zoeken, hasta luego!

Veel liefs, Madelon

Reacties

Reacties

Mama

De foto's zeggen inderdaad genoeg!

papa

Geniet van je laatste week, want daarna moet je je weer 1,5 week thuis redden, voordat we naar Noorwegen vertrekken !

Opa en Oma Brink

Wat een prachtige verhalen, je laatste belevenissen daar horen we 5 juli, Alvast een voorspoedige terugreis gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active