madelonmatse.reismee.nl

Yo hablo un poco de Español!

Hoi lieve allemaal!

Wat gaat de tijd snel, nog maar even en ik ben alweer op de helft! Vorige week begon het feest al op woensdag met de tarasca. Dit heeft te maken met een mythologisch verhaal waarin een vrouw een draak doodde, en allerlei belangrijke mensen van granada de kinderen beschermden. Dit werd uitgebeeld in een parada die door de straten van Granda ging. 's Avonds zijn we met een grote groep naar de Feria gegaan: een groot terrein met allerlei kermisattracties, tenten met restaurantjes en allerlei dansgelegenheden. Heel Granada had zich hier verzameld, vrouwen in de mooiste Flamenco jurken en zelfs de kleinste kinderen die tot ver in de nacht zich vermaakten op de dansvloer. Ongelooflijk leuk! Na een paar uur slaap was het donderdag Corpus Christi, en dus tijd voor de processie. Deze was ook erg mooi, maar na een uurtje begon het allemaal wel erg op elkaar te lijken en rolden we met z'n allen weer onze bedden in.

Het leuke aan Granada is dat het als 1 van de weinige Spaanse steden nog gratis tapas serveert bij elk drankje. Vaak hoef je dus helemaal geen grote maaltijd meer als je op een terrasje hebt gezeten: lekker makkelijk!

Na alle festiviteiten en op vrijdag nog een paar uurtjes les was het alweer weekend: dat ging snel! Zaterdag ben ik met andere studenten op excursie geweest naar Sevilla. Ondanks de temperatuur die boven de 40 graden uitkwam, en de 7 uur rijden voor een bezoek van 5 uur was het absoluut de moeite waard. Ik was gelijk verliefd op de bouwstijl van het paleis, toen verteld werd dat het Alhambra nog veel mooier is kon ik ook gelijk niet meer wachten totdat ik daar naar binnen mag: nog 2 weken geduld...

Verder lopen we veel door de stad, oefenen we ons Spaans op elkaar en genieten we vanaf het Albaycin van prachtige zonsondergangen: het is ontzettend genieten.

Tegen mijn verwachtingen in gaat mijn Spaans echt ongelooflijk snel vooruit! Waar ik vorige week mijn docenten vaak niet verstond en het liefst alles in het Engels deed, kan ik nu zelfs al uitgebreide antwoorden geven op hun vragen. Ook in het hostel kan ik steeds makkelijker meedoen als we overstappen van Engels op Spaans: trots!

Aanstaand weekend bestaat waarschijnlijk uit een dagje aan de costa del tropcial, en een dagje hiken in de Alpajurras: een deel van het Sierra Nevada gebergte. Ik kijk er nu al naar uit!

Heel veel liefs vanuit het zonnige, prachtige Granada,

Madelon

Reacties

Reacties

Opa en Oma Brink

Wat een prachtige verhalen. Herinneringen aan ons bezoek aan Andalusië komen weer boven.
Liefs, Opa en Oma B.

Jasmijn

Super! Ben heel erg blij voor jou dat je het zo fijn hebt daar. Om jaloers op te worden!
Dikke kus uit Nederland voor mijn vriendinnetje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active